Μυστικά για να αναπνέεις καλύτερα

O συγγραφέας και ειδικός Patrick McKeown δίνει τις συμβουλές του για να γεμίσεις ενέργεια και ευεξία.

Μυστικά για να αναπνέεις καλύτερα

Πώς όμως θα διαπιστώσετε, καταρχήν, ότι δεν αναπνέετε σωστά; Ο συγγραφέας Patrick McKeown συμβουλεύει να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

-Κάποιες φορές αναπνέετε από το στόμα ενώ εκτελείτε τις καθημερινές δραστηριότητές σας;

-Αναπνέετε από το στόμα ενώ κοιμάστε (το νιώθετε στεγνό όταν ξυπνάτε);

-Ροχαλίζετε ή παθαίνετε κρίσεις υπνικής άπνοιας;

-Αναπνέετε «βαριά» (όταν αναπνέετε ανεβοκατεβαίνει έντονα ο θώρακας ή η κοιλιά);

-Αναστενάζετε συχνά στη διάρκεια της ημέρας;

-Κάποιες φορές ακούτε την αναπνοή σας ενώ ξεκουράζεστε;

-Έχετε συχνά ρινική συμφόρηση, κόπωση, ζαλάδα ή τάσεις λιποθυμίας;

Όσο περισσότερα «ναι» απαντήσετε, τόσο πιθανότερο είναι να υποφέρετε από χρόνια υπεραναπνοή. Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβουλεύει ο συγγραφέας, προχωρήστε στο τεστ Body Oxygen Level Test (τεστ για τα επίπεδα οξυγόνου στο σώμα, BOLT):
1. Εισπνεύστε και εκπνεύστε κανονικά από τη μύτη.
2. Κλείστε τη μύτη με τα χέρια σας.
3. Με ένα χρονόμετρο μετρήστε τα δευτερόλεπτα μέχρι να νιώσετε την πρώτη σαφή επιθυμία να πάρετε ανάσα (προσοχή: όχι το μέγιστο διάστημα που μπορείτε να αντέξετε).
4. Απελευθερώστε τη μύτη σας, σταματήστε το χρονόμετρο και αναπνεύστε. Η πρώτη ανάσα σας πρέπει να είναι ήρεμη. Επαναφέρετε τη φυσιολογική αναπνοή σας.

Αν δεν αντέξατε πάνω από 20’’, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

-Προσπαθήστε να αναπνέετε μόνο από τη μύτη. Στον ύπνο κλείστε τα χείλη σας με μια λεπτή κολλητική ταινία ή έναν ιμάντα σαγονιού.

-Κάθε φορά που νιώθετε έτοιμες να αναστενάξετε, καταπιέστε την επιθυμία. Οι αναστεναγμοί, σύμφωνα με το βιβλίο, συντηρούν τη χρόνια υπεραναπνοή. Αν δεν προλάβετε να καταπνίξετε κάποιον αναστεναγμό, αμέσως μετά κρατήστε την ανάσα σας για 10-15’’ ώστε να αντισταθμίσετε την απώλεια διοξειδίου του άνθρακα.

-Αποφεύγετε να παίρνετε βαθιές ανάσες (επίσης συντηρούν τη χρόνια υπεραναπνοή) ενώ χασμουριέστε ή μιλάτε. Αν η ομιλία είναι βασικό εργαλείο της δουλειάς σας, χαμηλώστε το ρυθμό της, χρησιμοποιήστε συντομότερες φράσεις και σε κάθε τελεία φροντίστε να ανασαίνετε χαλαρά από τη μύτη.

-Παρατηρήστε την αναπνοή σας σε διάφορες φάσεις της ημέρας. Αν μπορείτε να την ακούσετε ή να δείτε το στέρνο σας να ανεβοκατεβαίνει, δεν αναπνέετε σωστά.
-Αν έχετε BOLT σκορ κάτω από 10’’, εκτελέστε επιπλέον την άσκηση Breathing Recovery ιδανικά 6 φορές την ημέρα από 10’.

-Αν έχετε BOLT σκορ 10-20’’, εκτελέστε, επιπλέον, τις ασκήσεις Breathe Light to Breathe Right ,1  φορά την ημέρα για 30-60’.

Αποφύγετε να κάνετε τις ασκήσεις αναπνοής αμέσως μετά το φαγητό. Για να ενισχύσετε τα αποτελέσματά τους, βάλτε στην καθημερινότητά σας τη σωματική άσκηση. Επαναλαμβάνετε τακτικά το τεστ BOLT για να ελέγχετε την πρόοδό σας. Αρκεί το σκορ του να αυξηθεί κατά 5’’, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας, για να δείτε συμπτώματα όπως το ροχαλητό και το λαχάνιασμα να υποχωρούν. Αν, τέλος, είστε έγκυος ή αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας, προτού τις δοκιμάσετε συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

 

Κάντε ένα αναζωογονητικό διάλειμμα στο γραφείο8 wellness κανόνες με πριγκιπική υπογραφή