Πώς θα φτάσουμε μέχρι τα 100 (διατηρώντας όσο μπορούμε τη νεότητα)

Έξυπνες ασκήσεις για μυαλό και σώμα, τσεκάπ, χάπια, θεραπείες «βαμπίρ», αισιοδοξία και δυνατές φιλίες. Η πορεία στη μακροζωία είναι ένα μεγάλο ταξίδι όπου νικητές είναι οι δεκτικοί στη μάθηση, στο υγιεινό lifestyle και στη θετική σκέψη.

<p>Η μάχη μας με τον χρόνο μοιάζει λίγο με την ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον, ήρωα της ταινίας του David Fincher, που με την πάροδο των ετών γίνεται νεότερος και υγιέστερος. Αυτό υπόσχονται να κάνουν

Η μάχη μας με τον χρόνο μοιάζει λίγο με την ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον, ήρωα της ταινίας του David Fincher, που με την πάροδο των ετών γίνεται νεότερος και υγιέστερος. Αυτό υπόσχονται να κάνουν οι νέες τεχνικές και θεραπείες που προτείνουν οι επιστήμονες, ώστε από τα 84 που είναι το προσδόκιμο ζωής να καταφέρουμε να φτάσουμε τα 100 παραμένοντας λειτουργικοί. Ωστόσο, όσο περισσότερο ζούμε τόσο θα παλεύουμε να προλάβουμε τα σημάδια του χρόνου: την οστεοπόρωση και τα καρδιαγγειακά που μας χτυπούν μετά την εμμηνόπαυση. Την παχυσαρκία και τον διαβήτη τύπου 2 που θεωρούνται οι επιδημίες του αιώνα. Την κατάθλιψη, γιατί ποτέ άλλοτε δεn νιώθαμε τόσο μόνοι μέσα σε ένα πλήθος ανθρώπων.
Τα καινούρια δεδομένα είναι ευχάριστα: Οι νέες δίαιτες και τα φάρμακα καταπολεμούν τον διαβήτη τύπου 2. Ο υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να προλάβει το 40% των μορφών κακοήθειας. Ο προληπτικός έλεγχος μπορεί να προσφέρει ακόμα και θεραπεία. Και τα καινούρια χάπια της νεότητας κυκλοφορούν με την υπόσχεση της καλύτερης υγείας. Οι ειδικοί μάς μεταφέρουν τη νέα γνώση που θα μας βοηθήσει να κερδίσουμε το στοίχημα, χωρίς σοβαρά προβλήματα υγείας.

  • <p><strong>Το στοίχημα της νεότητας</strong><br /> Την ίδια στιγμή που οι επιστήμονες συνεχίζουν την έρευνα για τις 3D εκτυπώσεις (με την ελπίδα ότι στο μέλλον θα μπορούμε να εκτυπώνουμε και όργανα έτ

    Το στοίχημα της νεότητας
    Την ίδια στιγμή που οι επιστήμονες συνεχίζουν την έρευνα για τις 3D εκτυπώσεις (με την ελπίδα ότι στο μέλλον θα μπορούμε να εκτυπώνουμε και όργανα έτοιμα προς μεταμόσχευση, για να αντικαταστήσουν εκείνα που έχουν πρόβλημα), οι εκατομμυριούχοι της Αμερικής δίνουν μερικές χιλιάδες δολάρια για να κάνουν μετάγγιση πλάσματος από το αίμα νέων ανθρώπων. Έρευνες σε πειραματόζωα δείχνουν ότι η μέθοδος αναστρέφει τη γήρανση της μνήμης και χαρίζει ζωτικότητα. Όμως στον άνθρωπο κάτι τέτοιο είναι ακόμη υπό μελέτη. Το ίδιο συμβαίνει και με την έρευνα για τα χάπια της νεότητας. Το Basis κυκλοφορεί με την υπόσχεση να ανεβάσει τα επίπεδα του μορίου NAD+ και να ζήσουμε υγιείς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ το επόμενο σκεύασμα που αναμένεται -και θα περιέχει το NAD+- πρόσφερε στα πειραματόζωα αναγέννηση δέρματος, που αντιστοιχεί σε ένα δίχρονο, και αποκατάσταση των μυών. Όμως όλα αυτά δεν γνωρίζουμε κατά πόσον λειτουργούν στον άνθρωπο. Γι' αυτό οι επιστήμονες προτείνουν συγκεκριμένες κινήσεις που θα μας βοηθήσουν να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής:

    Διαβήτης τύπου 2: Οι προβλέψεις για την πάθηση που συνδέεται με την παχυσαρκία και τα καρδιαγγειακά νοσήματα δεν ήταν ευοίωνα μέχρι σήμερα, αφού μιλούσαν για τεράστια αύξηση του αριθμού των ανθρώπων με την ασθένεια τα επόμενα χρόνια. Όμως πλέον οι ειδικοί μάς λένε ότι ακόμα και μόνο με τη διατροφή μπορούμε να αναστρέψουμε το πρόβλημα. Ο Δρ Σωτήρης Αδαμίδης, διευθυντής της Α' Παθολογικής Κλινικής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών επισημαίνει: «Η διαδικασία προόδου προς τον σακχαρώδη διαβήτη γίνεται κατά στάδια. Εμείς, ακόμα κι αν κάποιος φτάσει στον σακχαρώδη διαβήτη, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να γυρίσουμε προς τα πίσω σχεδόν μία δεκαετία τα άτομα αυτά, δηλαδή στο στάδιο που δεν υπήρχε το πρόβλημα. Αυτό γίνεται με φάρμακα, ενώ έχουν δημοσιευτεί και μελέτες για στερητικού τύπου δίαιτες λίγων ημερών που βοήθησαν τους ασθενείς να απαλλαγούν από την πάθηση. Η αντιμετώπιση αυτή δεν είναι ανεξάρτητη από τις συνήθειες του ατόμου, δηλαδή κάποιος πρέπει να τρώει υγιεινά και να ασκείται».
    Τσεκάπ για τον καρκίνο: Μην αμελείτε τους προληπτικούς ελέγχους που προτείνει ο γιατρός ανά ηλικία (οφθαλμολογικός, δερματολογικός, γενική αίματος κ.ά.). Η έγκαιρη διάγνωση ισοδυναμεί με θεραπεία για έναν αριθμό παθήσεων, ενώ άλλες τις επιβραδύνει. Όπως αναφέρει ο κ. Ιωάννης Μπράμης, πρόεδρος της Ελληνικής Χειρουργικής Εταιρείας, «τολμώ να πω ότι η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου είναι συνώνυμη με τη θεραπεία του. Έγκαιρη διάγνωση σημαίνει, πριν αρχίσουν τα συμπτώματα της νόσου, να τρέξουν όλοι στο γιατρό που θα εφαρμόσει τεστ και πρωτόκολλα ανάλογα με το οικογενειακό τους ιστορικό και με το αν θεωρούνται υψηλού ή ενδιάμεσου κινδύνου».

  • <p><strong>Οι συνήθειες των μακρόβιων</strong><br /> Οι επιστήμονες μελετούν τους ανθρώπους που ζουν στις λεγόμενες Μπλε Ζώνες του πλανήτη, δηλαδή τις περιοχές με τα μεγαλύτερα ποσοστά αιωνόβιων. Τι μ

    Οι συνήθειες των μακρόβιων
    Οι επιστήμονες μελετούν τους ανθρώπους που ζουν στις λεγόμενες Μπλε Ζώνες του πλανήτη, δηλαδή τις περιοχές με τα μεγαλύτερα ποσοστά αιωνόβιων. Τι μαθαίνουμε από αυτούς;

    Διατροφή: Μεσογειακή δίαιτα (πλούσια σε λαχανικά, όσπρια, ελαιόλαδο, ζυμαρικά και μαύρο ψωμί, καφές στη χόβολη) ακολουθούν οι άνθρωποι στην Ικαρία. Αντίστοιχα, στη γειτονική Σαρδηνία υιοθετούν μια φυτική, κατά βάση δίαιτα, ενώ το μενού για τους Ιάπωνες στο νησί Okinawa περιέχει φύκια, ψάρια (δηλαδή πολλά ω-3 που μάχονται τη φλεγμονή), πράσινο τσάι (για αντιοξειδωτική προστασία) και αποχή από τα γαλακτοκομικά. Ένα είναι σίγουρο: Οι αιωνόβιοι δεν αγαπούν το πρόχειρο φαγητό και δεν τιμούν συχνά το κόκκινο κρέας.

    Κοινωνικά δίκτυα: Η μοναξιά αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης. Το γιατρικό είναι οι φίλοι και όλο το υποστηρικτικό δίκτυο που θα βρεθεί δίπλα μας όταν κάτι μας συμβαίνει. Μια μελέτη (Personal Relationships, 2017) έδειξε ότι οι ισχυροί δεσμοί με την οικογένεια και τους φίλους συνδέονται με καλή υγεία, με τις δυνατές φιλίες να παίζουν καθοριστικό ρόλο καθώς μεγαλώνουμε.

    Φυσική δραστηριότητα: Στην Ικαρία και τη Σαρδηνία κινούνται, περπατάνε, κάνουν αγροτικές δουλειές, δεν αγχώνονται. Όλα αυτά εξηγούν τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 που έχουν.

    Ευγνωμοσύνη: Οι κάτοικοι της Loma Linda στην Καλιφόρνια ζουν 10 χρόνια περισσότερο από τους υπόλοιπους Αμερικανούς και υπάρχει η πεποίθηση ότι η βαθιά τους πίστη (είναι αρκετά θρησκευόμενοι, προσεύχονται και έχουν την αίσθηση της κοινότητας) παίζει ρόλο σε αυτό. Σύμφωνα με ερευνητές, η αισιόδοξη στάση για τη ζωή, ο καλύτερος αυτοέλεγχος, η αίσθηση προορισμού, η πίστη σε έναν στόχο και αξίες όπως η ευγνωμοσύνη είναι προτερήματα που προάγουν τη μακροζωία και που μπορούμε να έχουμε όλοι, θρησκευόμενοι και μη.

  • <p><strong>Ξεκινήστε σήμερα</strong><br /> Η πρόληψη είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της αντιγήρανσης και οι ευκαιρίες που μας δίνονται για να αποφύγουμε ή να επιβραδύνουμε την εμφάνιση ορισμένων παθήσ

    Ξεκινήστε σήμερα
    Η πρόληψη είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της αντιγήρανσης και οι ευκαιρίες που μας δίνονται για να αποφύγουμε ή να επιβραδύνουμε την εμφάνιση ορισμένων παθήσεων είναι πολλές:
    1. Γυμναστείτε. Όλα τα είδη άσκησης, ακόμα και το περπάτημα 30' καθημερινά, βελτιώνουν την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, τη μυϊκή μάζα, την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Ακόμη, η αεροβική άσκηση αυξάνει την οστική πυκνότητα, σύμφωνα με έρευνες, κάτι πολύ σημαντικό αν λάβουμε υπόψη μας ότι σήμερα περισσότερες γυναίκες χάνουν τη ζωή τους από οστεοπόρωση (κυρίως λόγω καταγμάτων), παρά από καρκίνο του μαστού.
    2. Χορέψτε. Απαιτεί συντονισμό των κινήσεων με τον ρυθμό της μουσικής, αυξάνει την έκκριση της σεροτονίνης και ευνοεί την κοινωνικότητα. Σύμφωνα με μελέτες, το αργεντίνικο τανγκό βελτιώνει την ισορροπία σε ανθρώπους με Πάρκινσον, τη μνήμη σε ασθενείς με Αλτσχάιμερ και αποτελεί μέθοδο θεραπείας στην Ιταλία ως κομμάτι της συμβουλευτικής ζευγαριών.
    3. Γυρίστε στα θρανία. Μάθετε κάτι καινούριο, από κιθάρα μέχρι μια ξένη γλώσσα ή ένα σπορ. Η μνήμη σας θα εξασκηθεί και η έκκριση της ντοπαμίνης θα σας ανταμείψει.
    4. Αλλάξτε τη διατροφή σας. Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης και πρόχειρου φαγητού, περιορίστε το κόκκινο κρέας, ποντάρετε σε φρούτα και λαχανικά καθημερινά. Μην ξεχνάτε τις πηγές ασβεστίου. Ο Δρ Αχιλλέας Γεωργιάδης, ρευματολόγος, αναφέρει: «Ο οργανισμός χρειάζεται καθημερινά 1 γραμμ. ασβέστιο. Αν δεν του το δώσουμε μέσω της τροφής, θα το πάρει από τα οστά μας. Το ασβέστιο, επομένως χρειάζεται για να διατηρήσουμε την οστική μας πυκνότητα».
    5. Δραστηριοποιηθείτε. Κάντε σπορ, πηγαίνετε σινεμά, βγείτε μια βόλτα για να διατηρήσετε σε αφύπνιση τις γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου.
    6. Κοιμηθείτε. Ο ανεπαρκής ύπνος οδηγεί σε χρόνια κόπωση και μειώνει τις νευρολογικές ικανότητες του εγκεφάλου.
    7. Κάντε νέους φίλους. Η μοναξιά αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 26%. Οι φίλοι μάς βοηθούν να διαχειριστούμε καλύτερα το στρες που προκαλεί υπέρταση και καρδιαγγειακή νόσο.
    8. Δοκιμάστε κρυοσάουνα. Έρευνες δείχνουν ότι το κρύο μπάνιο βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, επιταχύνει τον χρόνο αποθεραπείας και βελτιώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Δεν ενδείκνυται, όμως, για όσους έχουν καρδιολογικά προβλήματα.
    9. Προστατέψτε τη γονιμότητά σας. Αποφύγετε το κάπνισμα, ποντάρετε στη μεσογειακή διατροφή και συζητήστε με τον γυναικολόγο σας για την κατάψυξη ωαρίων. Είναι μια δυνατότητα που προσφέρει η επιστήμη σε όσες αναβάλλουν τη μητρότητα για αργότερα.
    10. Δείτε τη θετική πλευρά των πραγμάτων. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Yale έδειξε ότι σε μια ομάδα 4.765 ανθρώπων με μετάλλαξη σε γονίδιο που συνδέεται με την άνοια, οι αισιόδοξοι είχαν τις μισές πιθανότητες να εμφανίσουν το πρόβλημα σε σχέση με εκείνους στην ίδια ομάδα που είχαν πιο απαισιόδοξη στάση.
    11. Η ζωή είναι ωραία. Ένα ποτήρι κρασί την ημέρα δρα προστατευτικά για την καρδιά σε υγιείς ανθρώπους, ενώ σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, το σεξ προφυλάσσει τις μεγαλύτερες γυναίκες από καρδιαγγειακό κίνδυνο.

  • <p><strong>Νεανικό δέρμα </strong><br /> Το δικό μας λίπος θεωρείται χρυσωρυχείο βλαστοκυττάρων που βελτιώνουν την ποιότητα του δέρματος. Όπως εξηγεί η <a href= http://kotrotsiou.gr/  target= _blank >

    Νεανικό δέρμα
    Το δικό μας λίπος θεωρείται χρυσωρυχείο βλαστοκυττάρων που βελτιώνουν την ποιότητα του δέρματος. Όπως εξηγεί η πλαστικός χειρουργός Μαρία Κοτρώτσιου, «με τη σύγχρονη τεχνική nanografting, ο γιατρός λαμβάνει με μια πολύ λεπτή κάνουλα λίπος από μια περιοχή όπου αυτό υπάρχει σε περίσσεια και, αφού το επεξεργαστεί χειροκίνητα, το ξεπλένει, το συνθλίβει ώστε στη σύριγγα να βρίσκεται ημίρρευστο (σαν κρέμα γάλακτος). Η διαδικασία αυτή γίνεται σε κλινική ή νοσοκομείο και θεωρείται ιδανική για δέρμα με αφυδάτωση και σημάδια γήρανσης. Χαρίζει βιοαναζωογόνηση σε πρόσωπο, λαιμό, ντεκολτέ και χέρια». Το οίδημα υποχωρεί μετά από 4 μέρες. Κόστος από € 350.

    Δυνατό σώμα
    Τι είδος γυμναστικής προσφέρει τα μεγαλύτερα οφέλη; Η Δρ Θεοδώρα Καλογεράκου, επιστήμονας Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με ειδίκευση στην ανθρώπινη απόδοση και υγεία, εξηγεί: «Το είδος άσκησης που φάνηκε πιο αντιγηραντική σε μελέτη της Mayo Clinic στις ΗΠΑ και διατήρησε τα κύτταρα νέα ήταν η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (ΗΙΙΤ). Επιπλέον βελτίωσε τους δείκτες αναπνευστικής και καρδιαγγειακής υγείας, ενώ αύξησε και τη μυϊκή μάζα σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι η άσκηση με βάρη. Η ΗΙΙΤ περιλαμβάνει σύντομα, αλλά έντονα ξεσπάσματα σωματικής άσκησης, με διαλείμματα χαμηλής έντασης. Η προπόνηση αυτή ενίσχυσε την ικανότητα των μιτοχονδρίων να παράγουν ενέργεια (η δραστηριότητά τους φθίνει με την ηλικία και οδηγεί σε αύξηση της κόπωσης, συρρίκνωση της μυϊκής μάζας κ.ά.)».

Δεν φαντάζεστε πώς το σεξ επηρεάζει την όρασηΕνδομητρίωση: το σώμα σε εμφύλιο